نظارت بر بازی کودکان

ایمان

تاریخ بروزرسانی

2022/10/11

تعداد بازدید ها

1276

نکاتی برای نظارت بر بازی کودکان

بازی کامپیوتری کودکان باید با نظارت والدین انجام شود، خب چطور نظارت کنیم؟ نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم به شما کمک می‌کنند بازی کامپیوتری فرزندتان را زیر نظر داشته باشید و برای آن حدومرز تعیین کنید.

۱. زمان بازی را محدود کنید

اگر وسیله‌ بازی کامپیوتری فرزندتان در اتاق او باشد، ممکن است متوجه نشوید که چقدر از وقتش را صرف بازی‌ می‌کند. به‌نظر کارشناسان کودک، بازی کامپیوتری بیش از ۲ ساعت برای کودکان خوب نیست. نگه‌داشتن وسایل بازی کودک در اتاق دیگر به شما کمک می‌کند که راحت‌تر زمان بازی او را مدیریت کنید.

۲. بدانید که کودکتان چه بازی‌هایی می‌کند

از بازی‌های کامپیوتری که فرزندتان انجام می‌دهد اطلاع داشته باشید. درست است که بازی‌های کامپیوتری تنها عامل بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در کودکان نیستند، اما محدودکردن بازی‌های نامناسب هم می‌تواند مفید باشد.

۳. رفتارهای کودک را زیر نظر بگیرید

کودک را به حال خود رها نکنید. رفتارهای او را زیر نظر بگیرید. اگر متوجه موارد زیر شدید، با او صحبت و سعی کنید با رفتاری دوستانه به او نزدیک شوید:

  • فرزندتان همیشه خسته است؛

  • به هر چیز کوچکی بیش از حد واکنش نشان می‌دهد؛

  • دچار افت تحصیلی شده است.

۴. با فرزندتان هم‌بازی شوید

کنار فرزند خود بنشینید و با او بازی کنید. خواهید دید که بازی کامپیوتری در کنار او چقدر لذت‌بخش است و چقدر ارتباطتان را قوی‌تر می‌کند. این‌طوری هم در جریان بازی‌های او قرار می‌گیرید و هم بیشتر از قبل با او معاشرت می‌کنید. در واقع فعالیتی مشترک پیدا می‌کنید و با ادامه این کار، حتی راه برای گفت‌وگوهای جدی‌تر با کودک باز خواهد شد.

۵. به تحرک کودک خود توجه کنید

به‌رغم همه نکاتی که گفتیم، باز هم باید به رفتارهای کودک خود توجه کنید. اگر کم‌تحرک یا نامنظم شده است، شاید زمان آن رسیده باشد که بازی را متوقف کنید. بازی‌های کامپیوتری اگر در حد اعتدال انجام شوند نه‌تنها مضر نیستند، بلکه به کودک در یادگیری مهارت‌ها و رفتارهای سازنده نیز کمک می‌کنند.

۶. انجام حرکات ورزشی فراموش نشود

اجازه ندهید که فرزندتان تمام وقت جلوی کامپیوتر یا تلویزیون بنشیند. زمانی را هم برای ورزش او در هوای آزاد در نظر بگیرید. گاه چند حرکت ساده و جذاب ورزشی از بروز آسیب‌های جدی جسمی جلوگیری می‌کند.

۷. همیشه نظر کارشناسان را بپرسید

نکاتی که گفتیم به‌تنهایی کافی نیستند. اگر با نظارت بر رفتار فرزندتان متوجه شدید که مشکل به‌راحتی حل نمی‌شود، بهتر است به کارشناسان و روان‌شناسان کودک مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

جدید ترین مطالب

بیشتر

جدیدترین بازی های آموزشی

بیشتر

جت اسکی

ریاضی

پنجم دبستان

فصل دوم

ضرب عدد های مخلوط

بسکتبال قهرمانان

ریاضی

اول دبستان

تم دوم

عدد بعد و عدد قبل

مسابقه ی دیوار چینی

ریاضی

چهارم دبستان

فصل اول

الگوها

کهکشان

ریاضی

ششم دبستان

فصل اول

بخش پذیری

نبرد هلیکوپتر

ریاضی

ششم دبستان

فصل اول

یاد اوری عدد نویسی

عبور از پل

ریاضی

ششم دبستان

فصل اول

معرفی اعداد صحیح

ثبت نظرات و پیشنهادات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در شرکت ویرا آموزگار ایساتیس بدنبال ایجاد تحول در شیوه آموزش فرزندان این سرزمین هستیم و این کار رو با تولید اپلیکیشن روبویاد که پر از بازی های جذاب و هیجان انگیز و متنوع برای همه موضوعات کتاب ریاضی پایه های اول تا ششم ابتدایی هست،شروع کردیم. روبویاد اپلیکیشنی که واقعاً یادگیری ریاضی رو برای بچه ها لذت بخش میکنه و به درک عمیق مطالب درسی کمک می کنه

یزد - خیابان شهید مطهری - پارک علم و فناوری اقبال - ساختمان احمدی روشن - واحد 108

09052960072

viraamoozegar@gmail.com

کلیه حقوق برای شرکت ویرا آموزگار ایساتیس محفوظ است